مقالات تخصصی گرافیکی ، هنری و تبلیغاتی

Graphic , Art , ADV Article ,...

طراحان سایان مجری کلی امور تبلیغاتی

 
 
 

دانلود مقالات تخصصی ، مرجع کامل مقالات ، مقالات گرافیک ، مقالات هنری ، مقالات تبلیغاتی ،


Sayan article

Graphic , Art , ADV Article ,...


 

چاپ و تبلیغات طراحان سایان


معنی کلمه سایان :

معنی کلمه سایان :

واژگان *در چاپ : رنگی آب در چاپ است که در اصل Cyan ( کاین ) می باشد که در فارسی سایان گفته می شود .

* در دایره المعارف : به معنی شمارنده و کامپیوتر

در لغت نامه دهخدا : در حال سودن . در حال ساییدن

فرهنگ

در زبان کردی : سايان = سايه + آن

در زبان تایلندی : سیاهی غروب

در زبان مالزیایی: به معنای مهربان قلب

در زبان هندی به معنای خورشید

منطقه

منطقه ای زیبا در رزن همدان ، پرو ، اندونزی

رشته کوهی است میان مرز سیبری ( اتحاد جماهیر شوروی ) و مغولستان که از مغرب به مشرق کشیده شده است و در مغرب به کوههای آلتایی و در مشرق بکوههای یابلنوئی می پیوندد .

قلعه بسیار قدیمی و زیبا در همدان

کاراکتر( شخصیت پردازی )

در ژاپن : یک موجود قوی و انیمیشنی و قدرتمند است

what is the meaning of sayan?

• Sayan words Sayan in Persian encyclopedia: Computer, digit, attrition

In Kurdish language : Shade of sth.

Sayan Mountains, a mountain range in Siberia, Asia Sayan, Bali,

a village in Indonesia Sayan, Iran,

a village in Hamadan Province, Iran

Sayán District, Peru Sayán , city in Peru Saiyan :

This is a list of origins of character names in the Dragon Ball franchise in Japan Sayan Plak , a Turkish record label in the 1960s Sayana , 14th century Indian commentator on the Vedas

• Sayan is a Thai name meaning dusk

• The baby boy name Sayan comes from the Tamil word which means, "kind heart."

• Indian word which means, "The name taken from great Rishi Sayan.

• Sayan also means Sun.."

• Indian word which means, "precious friend.

• An Indian name meaning the sensuality of the evening.


چاپ چیست

تعريف چاپ و معرفی انواع چاپ

فرآیندی است که توسط آن نقش یا اثری را بر روی سطحی ایجاد و تکثیر می نمائیم که این سطح می تواند کاغذ- مقوا- سلفون- پلاستیک و ... باشد. واژهٔ چاپ و صورت قدیمیتر آن «چاپ» را برگرفته از واژهٔ مغولی چاو دانسته اند که به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است.

چاپ در لغت به معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافت بهعنوان مترادف آن به کار رفته است. • چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقشهای دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط ها، تصویرها، و... به وسیلهٔ انداختن اثر این نقش ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر، به ویژه چاپ مواد خواندنی، با تصویر یا بدون تصویر بر روی کاغذ گفته میشود.در تعریفی دیگر، چاپ مجموع عملیاتی است که متن خام را به اثر درخور انتشار مانند کتاب، مجله، روزنامه، و جز آن تبدیل کند. چاپ بر روی کاغذ شناخته شده ترین کار چاپی است. • امروزه با پیشرفت تکنیک های چاپ این عمل روی مواد سلولزی، نایلونی، پارچه ای، چرمی، مواد شیمیای، فلزی، شیشهای با اشکال صاف یا ناهموار، مقعر یا محدب و ... صورت میگیرد. چاپخانه نیز در لغت به معنای محل چاپ کردن و در متون مختلف کلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه خانه بهعنوان مترادف آن بهکار رفته است.

چاپخانه مؤسسه یا کارگاهی است که از عهدهٔ انجام کارهای چاپی بر روی کاغذ و سایر اشیا از طریق انواع چاپ برآید و به تعبیری دیگر، محلی است که چاپ کتاب، نشریات، و مانند آن در آنجا انجام میگیرد. امروزه، چاپ به عنوان یک فرآیند انبوه صنعتی در نظر گرفته می شود که بخش اساسی صنعت نشر و بخش مهمی از فعالیت های اداری و حکومتی را شامل میشود معرفی انواع چاپ دستی و ماشینیچاپ افست چاپ افست یکی از پر رونق ترین و فراوانترین چاپ هاست.

شاید یکی از دلایل آن چاپ روی کاغذ با کیفیت بسیارعالی و در تیراژهای نسبتا پایین است.

البته در چاپ اسکرین تیراژهای پایین تر از چاپ افست، معمول و متداولتر است و حتی از نظر صرفه اقتصادی مناسبتر، اما اگر جنبه کیفیت چاپ را نیز د ر نظر د اشته باشیم. • چاپ افست مناسبترین است. گاهی چاپ افست را به د لیل عد م برجستگی یا فرورفتگی در رابط (زینک) چاپ مسطح نیز نامید ه می شود . چاپ هلیوگراور دلیل آن هم این است که با سیلندر تهیه شد ه، می توان در تیراژ میلیونی چاپ کرد در حالی که در روش افست برای تیراژهای بالا بایستی زینک های مجدد تهیه کرد . چاپ فلکسو این چاپ به دلیل استفاد ه از کلیشه های فتو پلیمر یا لاستیکی که قابل انعطاف هستند به نام فلکسو نامید ه میشود . سرعت بالا و چاپ به شکل رول بر روی مواد متنوع همچون نایلون، متالایز در تیراژهای بالا همراه با هزینه های کم از ویژگیهای این نوع چاپ محسوب می شود . چاپ فلکسو د ر واقع نوعی چاپ برجسته است که در آن کلیشه لاستیکی مستقیما با جنس یا لفاف مورد نظر د ر تماس می باشد . چاپ سیلک اسکرین چاپ سیلک اسکرین از پرکاربرد ترین چاپ ها محسوب می شود . • درواقع کمتر جنسی را می توان یافت که امکان انجام این شیوه چاپ روی آن به شکل دستی و ماشینی فراهم نباشد . تنوع در نوع مرکب قابل استفاده در این چاپ، امکان چاپ روی مواد مختلف را فراهم ساخته است. شیوه ساد ه این تکنیک باعث می شود که روی سطوح صاف، گرد ، بی نظم و ... امکان چاپ فراهم شود .

در واقع می توان گفت که تمامی اشیایی که در اطراف خود می بینید چه از نظر نوع جنس و چه از نظر شکل ظاهر، تحت پوشش چاپ سیلک قرار می گیرند . اما در بعضی موارد ممکن است این چاپ انتخاب مناسبی نباشد . چاپ تامپو این شیوه چاپ در گروه چاپ های گود قرار می گیرد . این مسئله به دلیل استفاد ه از کلیشه گود د ر فرآیند چاپ می باشد . از ویژگی های این شیوه امکان چاپ، روی مواد مختلف و متنوع هم از نظر جنس مواد و هم از نظر شکل هندسی آنها می باشد به طوری که با این روش می توان بر روی سطح صاف، منحنی، گرد ، محدب و حتی کره عمل چاپ را انجام داد . واسط چاپ در چاپ تامپو، لاستیکی از جنس سیلیکون است که به آن تامپون می گویند . این شیوه چاپ بسیار شبیه به مهرهای لاستیکی است با این تفاوت که در مهر حروف برجسته است اما در چاپ تامپو لاستیک سیلیکونی برجستگی ندارد و نقش را به شیوه ای دیگر به سطح قابل چاپ منتقل می کند .

• چاپ افست روی فلز آنچه که از چاپ افست به ذهن می آید ، چاپ روی کاغذ و مقواست. اما با این سیستم چاپ که یکی از با کیفیت ترین سیستم های چاپ محسوب می شود می توان روی جنس های متنوع دیگری غیر از کاغذ و مقوا نیز چاپ کرد . از جمله این مواد می توان از فلز نام برد یعنی آنچه که شما در قوطی های رب گوجه فرنگی، تن ماهی، آب میوه های مختلف، بسته بندی رنگ های قوطی و میبینید معمولا به این شیوه چاپ شده است. چاپ مخمل همه ما پارچه های مخملی را، در گوشه و کنار د یده ایم و بعضی نیز نوشته ها و نقوش مخمل پاش شده را همچون پرچم رومیزی از نظر گذرانده ایم اما کمتر به نوع چاپ آن توجه کرده ایم. چاپ مخمل یا فلوک در واقع فرآیند مخمل پاشی یا جیر سازی فرو برد ن پود رهایی در طول و سطح مقطع متفاوت، در سطوح چسب کاری است. این نوع چاپ به طراحان و شرکت های تبلیغاتی امکانات متنوع و جالبی می د هد تا دست به کارهای بکر و خلاقانه بزنند . چاپ لترپرس چاپ ملخی که نوعی ماشین لترپرس است از قدیمی ترین ماشین های چاپ محسوب می شود . • در واقع کاربرد حروف سربی که گوتنبرگ مخترع آن بود د ر این شیوه چاپ به کار گرفته می شود . هرچند نسل ماشین های ملخی رو به انقراص است اما هنوز کارهایی با استفاد ه از ماشین های ملخی انجام می شود . • از جمله کارهای کم تیراژ همچون کارت ویزیت، سربرگ، اعلامیه و .. با به کارگیری ماشین چاپ ملخی و استفاده از حروف سربی، کلیشه های فلزی و قالب های برش انجام می شود . چاپ ایچینگ چاپ ایچینگ در واقع ایجاد خوردگی در فلز با استفاده از اسید است. با به کارگیری این روش چاپ می توان طرح، نقش و نوشته های خود را به راحتی به روی فلز ثبت کرد به گونه ای که از بین رفتنی نباشد . در موارد ی چون شیر آلات حمام، ثبت یک آرم روی دسته شیر آلات به گونه ای که در اثر استفاد ه و تماس با نوشته و آرم، هیچکدام پاک نشوند بسیار ضروری است .


تبلیغات چیست

در خلاصه‌ترین‌ شكل، تبلیغات‌ رامی‌توان بدین صورت بیان نمود : ‌فرآیندی است برای ارایه‌اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد كالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد كردن‌مؤ‌ثر مصرف‌ كنندگان‌ به‌ خرید كالاها و خدمات وهمچنین‌ انجام‌ انواع‌ آزمون‌ها وارزیابی‌ هایی‌ است‌كه‌ بخش‌ عمده‌ «تحقیقات‌تبلیغات» را تشكیل‌ می‌هد ‌هدف‌ اساسی‌ تبلیغات‌ در درجه‌ اول، ایجاد تصویری‌ مطلوب‌ از نشانه‌ كالا و خدمت‌ در اذهان‌ مخاطب‌ هدف‌ است. اصول و روش در تبليغ معنا و مفهوم تبليغ :به معناي پخش كردن ،انشاء‌ كردن ، چيزي راشناساندن امروزه واژه تبليغ سياسي يا پروپاگاندا بيشتر به معناي تاثير گذاري بر عقيده است و هدف براي تحت تاثير قراردادن عقايد ،‌نگرشها و يا اعمال ديگران با استفاده از نمادهايي چون كلمات ،‌اشارات ، پلاكاردها ،‌موسيقي ،‌ لباس ، نشانها ، آرايش مو و... تعريف تبليغات ( تبلغ ) : تلاشي سازمان يافته و آگاهانه به منظور دستكاري در احساس و ادراك و تغيير نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص مبلغ است اهداف موثر در تبليغات : 1- شكل دهي به برداشت ها 2- دستكاري ادراكات 3- هدايت رفتارهاي خاص چهار رکن و پایه اصلي تبليغات: 1-گوينده و نويسنده پيام كيست ؟ ( پيام رسان ( 2- چه ميگويد و چه مينويسد ؟ (‌پيام) 3- چه وسيله اي براي گفتن و نوشتن به كار مي برد؟ (‌وسيله ارتباطي) 4- براي چه كساني مي گويد و مي نويسد؟ و تاثير اين گفتن و نوشتن چيست؟ ( پيام گيران (


تفاوت سایت با وبلاگ در چیست؟

وب چیست؟

سایت وب، مجموعه ی از صفحات مرتبط به یکدیگر است که انبوهی از اطلاعات را در قالب متن، تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بیننده قرار می دهد. وب سایت، مکان حضور هر شخص یا شرکت در شبکه اینترنت است. یک وب سایت می تواند علاوه بر ایجاد ارتباط و معرفی دارنده سایت، امکان اطلاع رسانی بروز، بازاریابی و معرفی بین المللی را نیز فراهم آورد. وب سایت شما می تواند محلی برای تجارت شما باشد عرضه محصولات شما . وب سایت می تواند رزومه و معرفی توانایی های شما باشد یا نمونه کار شما و یا حتی محلی برای نوشته ها و تحقیقات و مقالات شما . وبلاگ چیست؟ وبلا گ (weblog) ترکیبی است از دو کلم? webبه معنای شبک? جهانی و log (به معنای گزارش روزانه یا روز نوشت) است که یک صفحه شخصی یا گروهی می باشد که بصورت روزانه یا چند وقت یکبار با مطالب جدید بروز می شود . وبلاگ با اینکه پدیده ای نوظهور در اینترنت می باشد ولی انقلابی در عرصه اینترنت بپا نموده است که این به دلیل خصوصیت هایی است یک وبلاگ دارد که از همه مهمتر رایگان بودن آن است و همچنین کار با آن بسیار ساده و راحت می باشد و احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد برای همین هر روز افراد بیشتری را می بینید که وبلاگ نوسی روی می آورند مخصوصا این استقبال در بین جوان ها بیشتر است واین ها همه موجب شده روز به روز اطلاعات جالب ومفید به اینترنت اضافه شود از این گذشته اگر وبلاگ پویایی داشته باشید از طریق آن درآمد زایی هم میشود انجام داد که این امر با گذاشتن یکسری تبلیغات از سایت های تبلیغاتی در وبلاگ شما انجام میشود. استقبال از وبلاگ در بین ایرانیان و فارسی زبانان بسیار گسترده بوده که بخشی از این وبلاگ ها به خاطرات شخصی و اتفاقات روزانه افراد می پردازد و بعضی دیگر نیز بصورت تخصصی و در زمینه خاص و تخصص خود مطلب می نویسند وهمچنین خوانندگان این مطالب نظراتشان را در آن خصوص می دهند که به جذابیت های وبلاگ افزوده است. شما هم اگر می خواهید یک صفحه شخصی داشته باشید دست بکار شوید و در یکی از سرویس دهندگان وبلاگ ثبت نام کنید. سرویس دهندگان رایگان وبلاگ: معروفترین این سرویسها که زبان فارسی را پشتیبانی می کنند : www.blogfa.com www.persianblog.ir www.blogger.com www.blogsky.com www.mihanblog.com و سرویس دهنده های دیگر : www.blog.com www.newblog.com مشابهت‌های وب‌سایت و وبلاگ: 1. هردو جایگاهی در فضای سایبری(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردی دارند. 2. هر دو برای انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضای سایبری به کار می‌روند. 3. محتوای هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع‌رسانی دارند. 4. وبلاگ هم نوعی وب‌سایت است. 5. هر دو را می توان به جای هم استفاده کرد ( اما پیشنهاد نمی شود ) • تفاوت‌های وب سایت و وبلاگ: 1. وب سایت‌ها عمدتا رسمی هستند، اما وبلاگ‌ها عمدتا (یا به کلی) شخصی‌اند. 2. به روز کردن وب سایت‌ها نسبت به وبلاگ‌ها، نیازمند وقت بیشتری است. 3. وب‌سایت‌ها از نظر طراحی ساختار پیچیده‌ای دارند، در حالی که وبلاگ‌ها ساده‌ترند. مثل لباس رسمی و راحتی می‌مانند. 4. وب‌سایت ها به موضوعات خاصی می‌پردازند، در حالی‌که وبلاگ‌ها تمام وقایع ریز و درشت زندگی را پوشش می‌دهند. 5. گفتمان حاکم بر وب سایت‌ها رسمی است، ولی وبلاگ‌ها گفتمانی غیر رسمی دارند. 6. وب سایت ها معمولا ارتباط یک سویه ( و گاهی ارتباط با ما ی سایت ) و وبلاگ‌ها عمدتا ارتباط دو سویه ( کامنت گذاری) با بازدید کنندگان برقرار می کنند. 7. وب سایت‌ها برای مالکانشان هزینه‌ی اقتصادی دارند، در حالی که بیشتر وبلاگ‌ها برای بلاگرها رایگان هستند و از سرویس رایگان یک سرویس دهنده استفاده می کنند. 8. در وب سایت‌ها می‌توان صحبت از محدودیت و سانسور کرد، در حالی که وبلاگ‌ها از این نظر بسیار آزاد تردند. 9. وب سایت‌ها گرایش به سکون و نظم و وبلاگ‌ها گرایش به پویایی و بی‌نظمی دارند. وب سایت ها حال و هوای مدرن و وبلاگ‌ها حال و هوای پست مدرن دارند. 1. راه اندازی وب سایت‌ها نسبت به وبلاگ‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارد.(البته نه برای مهندسان IT) 2. وب سایت‌ها نمود عقلانیت و وبلاگ‌ها نمود احساس‌اند. 3. به روز رسانی در وب سایت بیشتر به شکل ایجاد صفحات جدید و در وبلاگ به صورت تولید محتوا صورت می‌گیرد. 4. در وب سایت ها معمولا اطلاعات به روز رسانی، ثبت نمی شود. در وبلاگ‌ها ثبت اطلاعات به روز رسانی اهمیت ویژه‌ای دارد. 5. به روز رسانی وب سایت‌ها مخصوص افراد حرفه‌ای است، در حالی که بلاگرها بدون دانش فنی وبلاگ‌های خود را به روز می‌کنند ( بسیار راحتتر از سایت هایی حتی دارایCMS ). 6. وب سایت‌ها محل مناسبی برای شکل گیری گروه‌ها و اجتماعات مجازی نیستند، برعکس، وبلاگ‌ها محیط مناسبی برای این منظورند. 7. در وبلاگ ها وبلاگ های دیگر را راحتتر می توان پیدا کرد و سیستم کامنت دادن و گرفتن ! باعث آشنایی و نزدیکی بیشتری می شود اما در سایت ها ممکن است یک سایتی که کسی به آن لینک نداده است سالها بدون ویزیتور باقی بماند ، اما در وبلاگ به خاطر سیستم خبررسانی صفحه اول آن حداقل یک نفر به شما سر می زند ! به عبارت دیگر وبلاگ رسانه‌ای تعاملی است. 8. سادگی وجه مشخصه بلاگ است. اگر به کمک وب سایت توجه کنید آن را پر از اطلاعاتی می‌بیند که در میان تار و پود صفحاتی چند پیچیده شده است. صفحاتی که شاید چندین لایه داخلی داشته‌ باشد. در یک وب سایت شاید پیچیدگی صفحات و نحوه ردیف کردن مطالب کمی شما را سر در گم ‌کند. اما در مقابل بلاگ بسیار ساده است.در واقع هر گاه شخصی به این نتیجه برسد که مطلبی برای نوشتن دارد و آن مطلب ممکن است برای دیگران مفید یا جالب باشد می‌تواند به وبلاگ نویسی بپردازد. زمان کافی هم برای نوشتن و ارسال مطالب وجود دارد و سایت‌های زیادی در قالب وبلاگ نویسی سرویس‌های رایگان ارائه می‌کنند. 9. کنترل وب سایت‌ها در اختیار مالکان آن است، ولی بلاگرها کنترل جزئی بر وبلاگ دارند. در واقع کنترل آنها تابع یک کنترل بزرگ‌تر توسط صاحبان Domain و مدیران کلان سرویس دهنده وبلاگ است. البته این مورد برای وبلاگ‌هایی که مالکیت Domain آنها شخصی است، صدق نمی‌کند. 10. در وب سایت شما فضایی را خریداری می کنید و می توانید فایل ها و عکس ها و .. ی خودتان را روی آن آپلود کنید اما در بیشتر سرویس دهندگان وبلاگ شما فضایی برای آپلود عکس ها ندارید و باید از فضاهای مجازی ( همانطور که قبلا گفته شد ) استفاده کرد . 11. در سایت شما می توانید دامینی به نام startweb.ir خود داشته باشید اما در وبلاگ ها آدرس شما تابع سرویس دهنده خود startweb.blogfa.com می باشد . 12. در وبلاگ ها شما مجبورید بنر های تبلیغات مزاحمی را تحمل کنید اما در سایتتان شما از این مشکل رها هستید و حتی می توانید خودتان تبلیغات بگیرید و بگذارید .( البته بستگی به داشتن ویزیتور زیاد در سایت شماست ) 13. یکی از بهترین ویژگی های وبلاگ ها آن است که سرویس دهندگان وبلاگ فارسی زبان هستند و شما می توانید به راحتی در آن استفاده کنید و کارها بیشتر اتوماتیک و بسیار راحت است اما در سایت به این راحتی نمی باشد . 14. در مقابل مزیت بالای وبلاگ ها محدودیت های آنهاست خود را دارند در مقابل در سایت شما دستتان برای هر کاری باز می باشد و می توانید طبق هر فناوری و هر نوع طراحی کار کنید . 15. در سایت شما می توانید صفحات مختلف به تعداد مورد نظر داشته باشید ، اما در وبلاگ تعداد صفحات ( استاتیک ) محدودیت دارند . 16. در سایت شما می توانید امکانات خاص در اختیار دیگران بگذارید اما در وبلاگ محدودیت وجود دارد . 17. وبلاگ چون زیر شاخه ایی از یک سرویس دهنده می باشد ، امنیت شما کمتر است و با هر نوع مشکل سرویس دهنده شما ممکن است داده های خود را از دست بدهید ( مثل مشکلی که در تغییز دامین Persianblog به وجود آمد ) اما در سایت شما می توانید یک Back up از داده های خود داشته باشید و امنیت آن دست خود شماست . 18. ترافیک بالای وبلاگ ها و کندی سرویس های آن یکی از معایب آن نسبت به سایت می باشد . منبع اصلی مقاله: هفته نامه اورین خوی


گرافیک چیست ؟

گرافیک چیست؟ گرافیک در معنای لغوی بمعنی ترسیم ، نگارش و نقش آفرینی است. گرافیک دارای دو مفهوم می باشد سنتی و نوین که در مرز بین این دو پدیده چاپ قرار دارد.منظور از چاپ انواع و اقسام چاپ است.

گرافیک (قدیم) شامل :خطاطی، نقاشی دو بعدی، کنده کاری است که بیشترین نقش آن در آرایش کتابها که محصول کار نقاش، خوشنویس، تذهیب کار و جلدساز است شکل می گیرد. و اما گرافیک (نوین) یا مدرن علاوه بر کتاب آرایی در قسمت تبلیغات تجارتی، اعلانات دیواری و مطبوعاتی و نشان ها (لوگوها) وغیره می باشد که حتی در سینما و تلویزیون هم کاربرد دارد. مثل عنوان بندی فلم و تصاویر متحرک طراحی شده. هنر گرافیک نوین با مسائل ارتباط محیطی نیز تداخل دارد، پس این هنر علاوه بر خط ورنگ، به عناصر بصری دیگری چون حجم و نور کمک می گیرد. » در طراحی گرافیک، حیطه‌ها و تخصصهای مختلفی وجود دارد:

ارتباط بصری (Visual communication)-

مانند: طراحی پوسترposter design

طراحی جلدcover design

طراحی علامت (Sign)

طراحی نشان (Logo)

طراحی حروف Letter

طراحی آگهی تبلیغاتی Advertisement

صفحه آرایی برای کتاب و نشریهBook , magazine

طراحی صفحات وبWeb site

طراحی چاپ برای بسته‌بندیPackage

طراحی تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، فلدر، اوراق اداری و …) business sets

تصویرسازی (Illustration)-

مانند: تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی تصویرسازی برای نشریات طراحی نقشه و … برنامه های مورد استفاده Corel draw – photoshop – 3d max – maya – flash – freehand – illustrator -


هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثرات شایانی را در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن شغل و حرفه با محصول مورد نظر از اهمیت شایانی برخوردار است و با توجه به اینکه اسفتاده از هدایای تبلیغاتی به منظور قدردانی از مشتریان یا همکاران در نظر گرفته می شود. لذا ، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده می گردد البته يك دليل ثابت براي هديه دادن وجود دارد: تقويت روابط بين هديه‌دهنده و هديه‌گيرنده. انگيزه‌ها در هديه دادن‌ها متفاوت است به‌خصوص از اين نظر كه آيا هيچ پيش‌شرطي در هديه دادن نهفته است يا خير. اين امر به‌خصوص بايد در نظر گرفته شود كه آيا هيچ نشانه‌اي از تبليغ در آن هست يا نه. هديه دادن يكي از راه‌هاي مفید براي ايجاد حس مشاركت و ايجاد روابط ارزشمند است. با این وجود برآنیم تا با بکار گیری محصولات مرغوب و باکیفیت حس رضایت را در شما و بخصوص افرادی که از شما هدیه دریافت می نمایند ، ایجاد نماییم.

هدایای تبلیغاتی می تواند شامل : هدایای تبلیغاتی خاص ،ست خودکار ، خودنویس و روان نویس تبلیغاتی ،هدایای چرم طبیعی ،خودکار پلاستیکی تبلیغاتی ، هدایای الکترونیکی ، لوازم سفری ،کیف پول و ست چرم تبلیغاتی ،صنایع دستی نفیس تبلیغاتی،جا کلیدی تبلیغاتیخودکار فلزی تبلیغاتی ، مجموعه هدیه های تبلیغاتی ،ست رومیزی تبلیغاتی ،فلش های مموری تبلیغاتی ،لوازم جانبی کامپیوتر ،پاوربانک ،جاکارتی تبلیغاتی ،جلد مدارک ، اسناد و دسته چک ،ست پذیرایی ،جعبه کادویی ، فلش مموری و سکه ،پیکسل ،بج سینه ،لوح تقدیر ،بافت های فرشی تبلیغاتی ،مدال و مدالیون ،کیف سمیناری و اداری و فولدر ،ساعت رومیزی تبلیغاتی ،ساعت دیواری تبلیغاتی ،ست مانیکور تبلیغاتی ،هدایای ویژه بانوان ،لیوان ماگ فلاسک تبلیغاتی ،ساک دستی تبلیغاتی ،تی شرت تبلیغاتی ،کلاه تبلیغاتی ،آفتابگیر تبلیغاتی ،پرچم تبلیغاتی ،ابزارآلات تبلیغاتی ،کالای پزشکی تبلیغاتی ،ماشین حساب ،جا موبایلی تبلیغاتی ،فندک تبلیغاتی ،تندیس ،سی دی تبلیغاتی ،پلاک ،جعبه خودکار جواهر کادویی ،دفترچه یادداشت تبلیغاتی ،مگنت یخچال تبلیغاتی ،زیر لیوانی تبلیغاتی ،پازل بهداشتی تبلیغاتی ،پد موس تبلیغاتی ،بادبزن تبلیغاتی ،حکاکی و برش لیزری ،چاپ و تبلیغات ،جای سکه ،پتینه کتب نفیس ،لوازم التحریر باشد


کاغذهای مورد استفاده در چاپ

کارت کارت ویزیت : مقوای گلاسه و کارتی 300 گرمی است که معمولاً برای کارت ویزیت هایی در ابعاد متداول 4.8 × 8.5 سانتی متر در چاپ استفاده می شود. همچنین از مقواهای فانتزی فابریانو و شبیه به آن نیز در در تعداد کم توسط چاپ با پلاتر استفاده می شود . مقوای کرافت و PVC نیز اخیراً به مدیای چاپ کارت ویزیت اضافه شده است .کارت ویزیت گونه های مختلف دارد به نامهایسلفون براق 1رو - سلفون براق 2رو - سلفون مات 1رو - سلفون مات2رو - کتان 1 رو امباس - کتان 2 رو امباس - لیبل با سلفون براق - لمینیت براق بزرگ - لمینیت مات بزرگ - لمینیت برجسته - لمینیت برجسته مربعی - سلفون مات دورگرد - کتان - لمینت ویزیتی براق لمینت 6*9براق - لمینت برجسته 6*9 - لمینت برجسته مربع - لیبیل برچسبی - لمینت ویزیتی مات لمینت 6*9 مات - لمینت مربعی براق سایان - سلفون مات مخملی یکرو - سلفون مات مخملی یکرو - سلفون مات مخملی دورو دورگرد - سلفون مات مخملی دورو - دورگرد موضعی -سلفون مات مخملی دورگرد طلاکوب - لمینیت برجسته مات مخملی طلاکوب پابه پا - نقره کارت -لمینیت براق سایان - نقره کارت لمینیت مات - طلا کارت لمینیت براق (جدید) - طلا کارت لمینیت مات لمینیت برجسته طلاکوب - لمینت طلاکوب کوچک - آهنربایی آهنربایی با قالب طرح شما -پی وی سی لیبل شیشه ای (چاپ افست یووی( گواهی نامه : معمولاً گواهی نامه ها را روی گلاسه چاپ می کنند ، گرم کاغذ می تواند بسته به نوع وسلیقه فرد متفاوت باشد از 135 گرم شروع می شود تا 250 گرم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته در تیراژهای بالاتر می توان گرمهای بالاتر را نیز مد نظر قرار داد. کارت تبریک : مقوای کارت تبریک معمولاً گلاسه ای 250 الی 300 گرم و در مواردی مقــوای فانتزی می باشد . کارت ضمانت نامه : ضمانت نامه ها را معمولاً روی مقــوای کارتی از گرماژ 250 الی 300 گرم چــاپ می کنند. پاکت ملخی و کوچک تر : پاکت نامه های ملخی ( به اندازه 11 × 22 می باشد ) یا به عبارتی پاکت های ابعاد کوچک تر، معمولاً روی کاغذهای تحریر 80 گرم چاپ می شـود . در مواردی هم کاغذهــای گلاسه را به کــار گرفته شده است هر کدام زیبایی خاص خود را دارند پاکت های A4 و A3 : به دلیل بزرگ بودن شان بهتر است با کاغذهایی با گرماژ بالاتر چاپ شوند . در این دو مورد کاغذها 135 تا 150 گرم پیشنهاد می شود . - فانتزی : پاکت های فانتزی معمولاً از کاغذهای فانتزی در گرماژ 80 الی 120 گرم ساخته می شوند .پاکت ها را می توان با قالب های خاص به صورت زیباتر نیز به چاپ رساند. جعبه کوچک ساده : این جعبه شامل مواردی چون صابون و برخی داروها و پمادها می شود . برای این گونه موارد به طور معمول از مقوای250 الی 300 گرم استفاده می شود . - جعبه های متوسط : برای جعبه هایی چون پودرهای لباس شویی و در اندازه های شبیه به آن ، از مقوای 230 الی 300 گرم و پشت طوسی استفاده می شود . جعبه های بزرگ : جعبه های اسباب بازی و مواردی از این قبیل را روی مقواهای 300 گرم به بالا و معمولاً پشت طوسی چاپ می کنند. جعبه های عطر : ابعاد و اندازه های این گونه جعبه چندان بزرگ نیست ، اما به خاطر نفیس بودن جعبه معمولاً از گرماژ 300 و شاید در مواردی بالاتر استفاده می شود. در این نوع جعبه ها راه و بی راه مقوا از حساسیت بالایی برخوردار است ، چرا که استقامت و زیبایی جعبه اهمیت زیادی دارد . جعبه های خیلی بزرگ : جعبه های جاروبرقی ، مانیتور و مانند آن ها معمولاً روی مقوای گلاسه یا پشت طوسی با گرماژ حدود 200 ، چاپ و روی کارتن های چند لایه لمینت می شود. ساک دستی اگر قرار باشد که ساک دستی سلفون داشته باشد ، معمولاً 150 به بالا مورد نیاز است روزنامه کاغذ روزنامه معمولاً 40 گرم به بالا است و در مواردی که کار رنگی و با کیفیت مد نظر باشد از کاغذهای 90 گرم گلاسه استفاده می شود . § کاغذ کادو کاغذ مورد نیاز برای این مورد ، می تواند از 50 گرم الی 120 گرم و در هر دو نوع تحریر و گلاسه انتخاب شود. کتاب جلد کتاب : مقوای جلد کتاب برای قطع های کوچک تر چون جیبی و رقعی می تواند 200 الی 250 گرم باشد. برای کتاب های وزیری، خشتی و رحلی 250 گرم الی 300 گرم پیشنهاد می شود. ولی توصیه می شود که حداقل گرم جلد کتاب را 300 در نظر بگیریم چرا که استحکام جلد کتاب زیبایی آن را به دنبال خواهد داشت. کاغذ داخلی کتاب : کتاب های تک رنگ و معمولی را با کاغذ 70 گرم تحریر چاپ می کنند، مگر آن که چاپ دو رنگ یا چند رنگ باشد. در این صورت گرماژ کاغذ به 80 یا حتی 100 گرم تغییر می کند . در مورد کتاب های مرجع که تعداد صفحات زیادی دارند و معمولاً تک رنگ چاپ می شود، کاغذ انجیلی که مقاومت و چاپ پذیری خوب همراه با وزن کم دارد ( 40 گرم) پیشنهاد می گردد. پوستر اگر ابعاد پوستر را از حدود 50 × 35 تا 70 × 100 در نظر بگیریم کاغذ مورد استفاده می تواند از 135 گرم تا 170 گرم را شامل شود. در مواردی که پوستر چهار رنگ است و یا ابعاد آن بزرگ است و مقاومت بیشتری برای کاغذ نیاز باشد ، از کاغذهای گلاسه استفاده می شود. برخی طراحـان گرافیک در ارائه ی ایده های خاص خود از کاغذهای کرافت با چاپ سفید نیز استفاده کرده اند . نقشه کاغذ نقشه نیز بسته به ابعادش می تواند تحریر 70 گرم الی 100 گرم باشد. با توجـه به رنگی بودن اغلب نقشه ها، کاغذ گلاسه پیشنهاد می گردد و همچنین اگر ماندگاری نقشه برای تان مهم تر از هزینه کاغذ آن است، می توانید از کاغذهای پلاستیک استفاده کنید. سررسید توضیحات کتاب در مورد سررسید نیز صادق است . لفاف لفاف های دور محصولات مثل آب معدنی ، کمپوت ها و کنسروهای معمولاً از جنس گلاسه ی 100 گرم انتخاب می شود، اما با رشد صنایع بسته بندی ، چاپ روی قوطی های فلزی به شکل مستقیم و یا به کارگیری لفاف های BOPP که با چاپ و روش فلکسو و هلیوگراور انجام می شود، حوزه ی لفاف در چاپ افست روی کاغذ محدودتر شده است . تگ برای ارائه ی تگ تبلیغاتی که به طور معمول بر روی پوشاک بیشتر از هر محصولی خودنمایی می کند، از مقوای گلاسه با گرماژ 200 الی 300 گرم همراه با چاپ چهار رنگ و جلوه های خــاص دیگر استفاده می شود. البته تگ های متنوعتی وجود دارد که دامنه ی استفاده از مقوای آن ها ، بسیار فراتر می رود و مقوای فانتزی ، کرافت را نیز در بر می گیرد .


آرم ، لوگو و یا نشانه چیست؟

لوگو یا آرم چیست؟ آرم كلمه اي فرانسوي است كه ورودش به جامعه ما مربوط به چند دهه اخير است. نخستين طراحان آرم: فردريك تالبرگ سوئدي و موشخ شروري از ارمنيان مهاجر بودند. تعريف نشانه: نامي تصويري است كه ساده ، مختصر و موجز موضوع را تجسم مي كند. نشانه كاربرد و عملكرد معيني دارد كه حدود آن در جامعه ما مشخص نيست. نشانه هاي تصويري نشانه هايي هستند كه به جاي تصوير صرفا در طراحي آنها از حروف و يا كلمه و جمله استفاده شده است و اين نشانه ها خود به خود در بخش تقسيم مي شوند. امروزه يكي از وظايف گرافيست طراحي آرم يا نشانه ست. هر سازمان يا شركتي در زمان تآسيس در صدد آن است كه براي خودش يك آرم طراحي كند تا به اين وسيله بتواند هويت و شخصيت اجتماعي خودش را به ديگران معرفي كند. چون اصولا آرم مشخصه اصلي هر سازمان ، موسسه و یا شخص بوده و حكم امضایش را دارد. مردم هم وقتي از يك محصول شناخت پيدا مي كنند و يا با خدماتي آشنا ميشوند، به محض اينكه نشانه آن سازمان را مي بينند اطمينان خودشان را نسبت به آن كالا بدست مي آورند. براي همين، آرم، يک فرم و يا يک تصوير گذرا نيست بلكه ممكن است ساليان زيادي در خدمت يك سازمان قرار بگيرد. بنابراين وقتي مي خواهيم يك آرم را طراحي كنيم بايد تمام جنبه هاي آن را بررسي كنيم. چون يك پوستر يا بروشور يا يك صفحه روزنامه يك زمان كوتاهي را به خودش اختصاص داده و بعد يك تصوير ديكر جاي آن را ميگيرد ولي آرم يك زمان مشخص و معين ندارد. لوگو یا نشانه نمادیست برای بیان کردن عملکرد و فعالیت شما. آرم ها نشان دهنده حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است. آرم ها در هر جایی که حضور داشته باشند نشاندهنده رد برجای مانده از آن موسسه یا شخص هستند. شرایط یک آرم ایده آل و خوب هر آرم خوب برای اینکه در انجام وظیفه ی خود موفق آمیز عمل کند از تعدادی ویژگی ها برخوردار می باشد: • سنخیت داشتن : باید ارتباط مستقیمی بین نام تجاری و نوع کسب و کار برقرار باشد • معنی و مفهوم مناسب: متناسب با برداشت مخاطب و ارتباط معنایی مستقیم با موضوع هدف • پایداری داشتن : باید قدرت پایداری در طی زمان و تحمل مد های مختلف را داشته باشد • انعطاف پذیری بودن : لوگو شما باید پتانسیل کاربردی در بسیاری از زمینه های مختلف را داشته باشد: o قابلیت ارائه به صورت سیاه و سفید و همچنین تمام رنگی را داشته باشد o قابلیت ارائه به صورت آنلاین و قابل چاپ o قابل تغییر در مقیاس بدون تغییر در ظاهر لوگو o قادر به حقوق مالکیت خود از نظر قانونی (مارک تجاری) o همه پسند باشد و عموم افراد را در برگیرد. o پرمحتوا باشد & سه نوع اساسی از لوگو یا آرم وجود دارد: نمادین / سمبلیک یا آیکنیک – لوگو های آیکونی و نمادین تصاویری واضح و در عین حال ساده هستند که سمبل شرکتی خاص و یا محصولی می باشند. آنها با استفاده از تصاویر، نماینده انتقال واضح و یا انتزاعی از سازمان شما می باشند. آرم فونتی/لوگوتایپ – لوگوتایپ به طور معمول در صنعت طراحی به عنوان یک "لوگوی نوشتاری" شناخته شده است، شامل نام شرکت یا تجاری ارائه شده با نوعی فونت منحصر به فرد می باشد. انواع فونت در هزاران شکل ممکن، اندازه و سبک مختلف موجود می باشد و هر کدام انتقال دهنده برداشتی متفاوت بر مخاطبان در نظر گرفته شده می باشد. فونت های خطی بیانگر حس رسمیت و پالودگی می باشند. فونت های ضخیم بیانگر قدرت، و فونت های مورب انتقال دهنده حس حرکت یا جنبش می باشند. نوع نوع فونت نیز می تواند شامل دست نوشته، کارکتر یا سمبل هایی باشد و به طریقی طراحی شود که علاقه مخاطبین را جذب نماید. همچنین می توان تصاویر را به صورت لوگوتایپ جهت تاثیر بیشتر طراحی نمود. اولویت اول در انتخاب یک لوگوتایپ خوانایی و سهولت آن در تشخیص می باشد، حتی زمانی که به اندازه مورد نیاز برای طراحی کارت ویزیت کوچک می شود.. لوگوهای ترکیبی – ترکیبی از گرافیک با متن که نشانگر برند تجاری است که شما برای شرکت و یا سازمان خود درنظر گرفته اید. متن اختصاری به همراه یک آیکون یا سمبل می توانید ، مکمل خوبی برای ارائه تجارت شما باشد. لوگوهای ترکیبی به صورت جدا ویا متصل طراحی می شوند.


عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی زیر مجموعه ای از عکاسی است که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق ، کامل و باکیفیت محصول یا می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصویری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کرده و تمامی خصوصیات ظاهری کالا را به نمایش بگذارد. به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری یا کارفرما ارائه کند، در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است: نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا . در این میان بعضی از عکاسان صنعتی سعی می کنند با طراحی دکورهای ساده منطبق با کاربردهای کالای مورد عکاسی کمی جنبه کاربردی تر به عکس داده و عکس را از آن سادگی آزاردهنده عموم عکسهای صنعتی نجات دهد ُ که بعضا بسیار سودمند واقع می شود و جذابیت بصری عکس را دو چندان می کند و گاه با اکمی اغراق و بی تجربگی دکور بر سوژه غلبه می کند و خود را در عکس بیشتر به رخ می کشد ُ که این امر به تجربه یک عکاس صنعتی بر می گردد که تا چه میزان و چگونه دکور پس زمینه را تهیه و اجرا کند که به جذابیت کالا کمک کند ضمن اینکه خود دکور در حاشیه قرار داشته باشد . عکاسی به عنوان صنعت یعنی نوعی از عکاسی که انسان و تفکر و اندیشه اش هیچ گونه دخل وتصرفی در آن ندارد یا اگر دارد این اندیشه و تفکر صرفا جهت سامان دادن به عکس بر اساس اسلوب و روش های آزموده شده است و بدین منظور که عکس به جهت تکنیک مشکلی نداشته باشد.نوردهی یا نورپردازی درست باشد کادربندی بر اساس معیارهای شناخته شده صحیح باشد واز این قبیل . دانش و تمرینات ضروری در عکاسی تبلیغاتی0; - ایجاد فضای مناسب برای عکاسی -( یاد گیری و کاربرد صحیح از نور و موارد مصرف (اسپات- مستقیم- نرم - کار با مقوای خاکستری 18٪ و یادگیری محاسبه‌ی حرفه‌ای نورپردازیها شناخت کامل کنتراست و هارمونی نور در رابطه با سوژه‌های تبلیغاتی. -1578; کامل دوربین بزرگ و لنزهای آن در رابطه با نوع سوژه. - استفاده از زاویه های خاص در عکاسی - بسته به نوع محصول استفاده از شیوه هایی در عکاسی به منظور خاص نشان دادن محصول - دقت و توجه کامل، به خواسته و سلیقه‌ی سفارش دهنده و نوع و محل مصرف عکس شما. - نوآوری و عدم کپی برداری از نمونه‌های مشابه با مطالعه‌ی کارهای بقیه عکاسان. - - تمرین های زیاد و گروهی کار کردن با طراحان و گرافیست‌های حرفه‌ای صنعتی - تبلیغاتی برای ارتقاء سطح دانش


کارت ویزیت

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت ابزاری برای معرفی مجموعه شما و یا حتی خود شما است. کارت ابزاری کوچک ولی کارآمد است در عین حالی که می تواند کوچک باشد ولی گیرایی آن می تواند نقش بسزایی در تحریک نمودن شخص روبروی شما نماید . ولی این نکته را باید دانست که این همه چیز نیست. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتان می باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت. تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد. افراد معمولاً به دنبال ارزان ترین و بی کیفیت ترین نوع از کارت ویزیت می گردند ولی این نکته حائز اهمیت است که شخص مقابل شما در وهله اول به احترام گذاری شما به خود نگاه می کند و می بینید که شما برای خود ارزشی قائل نشده اید پس اطمینان کمتری به شما خواهد نمود . ما در اینجا توصیه می کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید. • کلمات کلیدی : ویزیت لایه باز ، ویزیت


کاتالوگ چیست

کاتالوگ چیست؟ کالانما یا کاتالوگ مجموعه ای از محصولات یا خدمات می باشد که توسط یک شرکت و یا موسسه ای با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گردآوری شده باشد. کاتالوگ ، کتابچه و یا راهنمای معرفی کالا، خدمات، امکانات و غیره می باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مشتری و یا مصرف کننده برای معرفی کالا یا خدمات ارائه می گردد. در واقع کاتالوگ ها برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد. گرم کاغذ کاتالوگ بسته به سلیقه مشتری می تواند بصورت برجسته ، دارای قالب خاص ، بصورت کتان ، گلاسه و یا سلفون به گرم های متفاوت باشد. اندازه و سایز و تعداد برگ های آن نیز بسته به نیاز شما و سلیقه تان متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند. طراحان سایان با دارا بودن طراحان متخصص بر آن است که نیاز شما را برای داشتن کاتالوگی زیبا و با کیفیت به نحو احسن برآورده سازد. • کاتالوگ ، کاتالوگ لایه باز ، نمونه کاتالوگ ، کاتالوگ چیست


جلد کتاب چیست؟

جلد کتاب چیست؟ جلد کتاب همان پوسته و یا رویه ای است که برای محافظت ، زیبایی و اطلاعات روی آن قرار می گیرد و حاوی اطلاعاتی در مورد محتوای داخل کتاب، اطلاعاتی از نویسنده و ناشر و بسیاری اطلاعات دیگر که مرتبط با معرفی کتاب می باشدبر روی آن درج شده است. طراحی ، تصاویر و رنگهای تشکیل دهنده جلد کتاب نقش بسزایی در حقیقت جلد کتاب، لباس کتاب است و این لباس باید متناسب با شخصیت کتاب باشد. حتی اگر کتاب نیز ترجمه است و خودش دارای لباسی است ولی باید طراحی آن متناسب فرهنگ و عقاید آن ملت مقصد باشد اندازه های کتاب اندازه بعد از برش به سانتی‌متر قطع کتاب ۴۹×۳۴* سلطانی ۳۳×۲۴ رحلی بزرگ (مدیران) ۲۸/۵×۲۱ رحلی کوچک ۲۲×۲۲ خشتی (۱) ۱۹/۵×۱۹/۵ خشتی (۲) ۲۴×۱۷ وزیری ۲۱/۵×۱۴/۵ رقعی ۲۵/۵×۱۹ دانشگاهی بزرگ ۲۳×۱۵/۵ دانشگاهی ۱۶×۱۱ جیبی ۲۰×۱۲ پالتویی غیر از این اندازه‌ها، قطع دیگری که به بیاضی معروف است نیز وجود دارد که در اصطلاح به کتابهایی گفته می‌شود که از طرفِ ضلع کوچکتر کتاب صحافی می‌شوند و شیرازه صفحات در ضلع کوچک قرار می‌گیرد؛ در این صورت، شکل ظاهری کتاب به صورت افقی خواهد بود.


پوستر

پوسترها صفحات کاغذی در ابعاد تقریبا بزرگ هستند که بر روی آنها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها و نظیر آن چاپ شده است. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها و یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند. پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شده‌اند اما ممکن است یک پوستر دارای نقاشی محض یا نوشته تنها باشد. پوسترها ممکن است برای جلب توجه و یا اطلاع رسانی بر روی دیوارها چسبانده شوند. اهداف پوسترها چند منظوره است، یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد و یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود. از پوسترها برای امور آموزشی استفاده زیادی می‌شود. اندازه پوستر می تواند در سایزها و ابعاد مختلفی باشد ولی بهترین حالات آن می تواند در سایزهای 40×60 50×70 60×90 100×70 باشد ویژگیهای پوستر ایده آل : برای طراحی یک پوستر باید برای موارد زیر اهمیت زیادی قائل شد چرا که می تواند نقش بسزایی برای تاثیرگذاری مطالب شما داشته باشد : 1. سرعت انتقال پیام . 2. کیفیت انتقال پیام . 3. در برداشتن فرهنگ و هویت ملی و انسانی پیام


بسته بندی و انواع آن

بسته‌بندي چيست؟ به عنوان يك سيستم هماهنگ توصيف مي‌شود كه هدف از آن آماده سازي كالا جهت حمل‌ و نقل، توزيع، انبار كردن، فروش و مصرف مي ‌باشد. بسته بندی جزء لازم و ضروری یک محصول بوده که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد. بسته‌‌بندي يك عمليات تجاري پيچيده، پويا، علمي، هنري است كه در بنيادي‌ ترين شكل خود، كاركرد هاي محافظت، نگهداري، حمل و نقل، اطلاع رساني و فروش را شامل مي‌شود. بسته‌بندي نوعي عملكرد خدماتي است كه به خودي خود نمي ‌تواند وجود داشته باشد؛ زيرا به يك كالا نيازمند است بسته‌‌بندي كاركردهاي متنوعي دارد؛ از كاركرد هايي با ماهيت فني گرفته تا آن هايي كه با بازاريابي مربوط مي ‌شوند. كاركرد هاي فني كاركرد هاي بازاريابي دربرگيري اندازه‌گيري تبادل اطلاعات ارتقاء محافظت ذخيره‌سازي نمايش فروش نگهداري دور ريزي آگاهي رساني ايجاد انگيزه كاركردهاي بسته‌بندي متخصصان فني بسته‌‌بندي نيازمند مهارت ‌هاي علمي و مهندسي مي‌ باشند، در حالي كه متخصصان بازاريابي نيازمند مهارت‌ هايي در زمينه درك هنري و انگيزشي هستند. غير از خود محصول كه مشتري در صورت خريد با آن آشنا مي ‌شود، اولين و نزديك‌ ترين ارتباط بصري مشتري با كالا از طريق بسته‌بندي است. بسته‌بندي نا مناسب، بر روحيه جامعه مصرف كننده تأثير نا مطلوبي برجاي مي‌ گذارد. به طوري كه استنباط مصرف كننده از محصول، با بسته‌بندي نا مناسب مانند تأثير رفتار فروشنده بي‌ حوصله درآخر وقت كار روزانه است، كه اغلب از نظر رواني موجب رنجش خاطر مشتري مي گردد. اما بسته‌‌بندي مناسب از طريق ارتباط بصري اطلاعات كاملي را در مورد محصول و توليد كننده به مخاطب يا مصرف کننده منتقل مي ‌كند. اهداف بسته‌بندی • محافظت فیزیکی • لایه و مانع محافظتی • اطلاع رسانی • بازاریابی • ایمنی • سهولت انواع بسته‌بندی • بسته‌بندی اولیه - معمولاً کوچک‌ترین واحد توزیع یا بکارگیری است و اولین لایه در برگیرنده محصول است که در تماس مستقیم با محصول می‌باشد و آنرا در بر می‌گیرد • بسته‌بندی ثانویه - بیرون از بسته‌بندی اولیه‌ است – می‌تواند برای گروه‌بندی کردن بسته‌های اولیه باشد. • بسته‌بندی سوم - برای حمل در کشتی و توزیع عمده بکار گرفته می‌شود. شامل رده‌بندی‌ زیر می‌تواند باشد. • روکش‌دار • بطری ها • محافظ‌های بادکنکی • قوطی‌ها • پاکت • کیف‌های پلاستیکی • بسته پوست • پیچیدنی‌ها • جعبه‌ها • کارتن‌ها و کارتن‌پلاست‌ها • بسته‌های کوچک مقوایی • حمل کننده‌های چرخ‌دار • کانتینر حجیم میانی • کانتینر • بشکه ps/li>


تیزرهای تبلیغاتی

تبلیغات تلویزیون (یا تیزرهای تبلیغاتی و یا television commercial) یک محدوده برنامه های تلویزیونی تولید شده است که توسط یک نهاد ، شرکت و یا سازمانی، برای انتقال پیام برای بازارایابی محصولات و یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.. درآمد حاصل از تبلیغات بخش قابل توجهی از بودجه برای شبکه های تلویزیونی را محیا می سازد این نوع تبلیغات برای ترویج طیف گسترده ای از محصولات، خدمات و ایده های مختلف تلویزیونی استفاده می شود . پیش زمینه کلی تبلیغات تلویزیون شامل دو وظایف اصلی است : 1.مطابق با استانداردهای پخش باشد. 2.قرار دادن تبلیغاتی که نظر بینندگان را جلب و نیازهای آنان را تامین کند 3. مشتریان را بر آن دارد که از آن خدمات یا محصول استفاده نمایند


محتوای آموزشی و تولید محتوا

منظور از محتوای الکترونیکی، مجموعه ای از مفاهیم و مطالب آموزشی است که با استفاده از ابزارها و رسانه های متنوع همراه با برنامه ریزی و طراحی آموزشی در ساختاری مدون ، میزان یادگیری فراگیران را بالا برده و تجربه مفید و لذت بخشی را برایش فراهم میکند. به عبارت دیگر مقصود ما از محتوای الکترونیکی یک درس الکترونیکی است. لازم به ذکر است که این نوع از آموزش بسیار پویا بوده و نقش اساسی در یادگیری فراگیران خواهد داشت. و به لحاظ پویایی اش رشد قابل ملاحظه را پیش روی افراد استفاده کننده خواهد گذاشت. تیم تولید محتوای الکترونیکی باید متشکل از فرد خبره و برای طراح آموزشی و پیاده سازی باشد و اساساً یک محتوای الکترونیکی خوب بر اساس همکاری گروهی شکل میگیرد. نکته حائز اهمیت آن است که در کنار تولید محتوای الکترونیکی قوی ، مطالب نیز باید کامل و پر محتوا باشد ، چرا که این دو در کنار هم آموزش موثر را در بر خواهند داشت. مجموعه طراحان سایان با بکارگیری افراد متعهد و خبره بر آن است تا بهترین کیفیت را در اختیار افراد دور اندیش و کار آمد گذاشته و گامی موثر برای آموزش و اطلاع رسانی بردارد.


چاپ و تبلیغات طراحان سایان

چاپ - تبلیغ - طراحی >



Socialize with us!